HTML

Czimby gondolatai, véleményei

Időnként képtelen vagyok magamban tartani a tudományosság látszatát keltő, filozofikus kérdéseimet. Gondoltam, nyitok nekik egy blogot. A világban történő dolgokkal kapcsolatban is akad időnként megosztanivalóm, akkor már ezekről is írok ebben a blogban.

Friss topikok

Linkblog

Tandíj az egyetemeken - talán van benne valami?

2012.04.23. 13:41 Czimby

Jogosan szinte mindenki felháborodott, amikor felmerült a tandíj bevezetése. Én magam is ellene vagyok. Mégis, tapasztaltam egy-két olyan dolgot, amiket figyelembe véve jogosnak tartanám. Bár, hangsúlyozom, ez nem megoldás, mivel nem az összes egyetemista tartozik abba a kategóriába, amiről most írni fogok.

Én magamról azt gondolom, kifejezetten érdeklődöm a tudomány iránt és az egyetemen is az ismeretszerzés volt az első számomra, mivel örömet szerez az, hogy azt tanulhatom, ami érdekel. Nyilván más egyetemisták is vannak ezzel így. De ez vajon minden egyetemistára jellemző? Minden egyetemistának a művelődés, ismeretszerzés az elsődleges és mindent megtesznek azért, hogy jó eredményeket érjenek el? Aligha. Jártam egyetemekre, laktam kollégiumokban is és láttam sok mindent, de azt a legkevésbé, hogy a tanulók mindent megtesznek azért, hogy jó eredményeket érjenek el, vagy hogy egyáltalán átmenjenek a vizsgán. Nem akarom bő lére ereszteni, többször előfordult, hogy pl. egy számítógépteremben az egyetemisták éppen nem tanulással foglalkoztak és tevékenységük engem zavart abban (finoman fejezve ki magam), hogy vizsgára készüljek. Vagy, kollégiumba általában nem is mentem be tanulás céljából, inkább a könyvtárban tanultam, mert a kollégiumban tanulni nem lehet. Jobb esetben nem szól hangos zene a szomszédban, rosszabb esetben maga a kollégium vezetője engedélyezi éjfélig a lármát, és egyáltalán nem veszik figyelembe, hogy valaki esetleg tanulási céllal tartózkodik a kollégiumban. Vannak bizonyos közhelyek az egyetemistákról, de ezt ők maguk is párszor elmondták (hallottam), miszerint az egyetemi élet: berúgás és szex. Főleg, amikor itt a tavasz és a tanév vége közeledik, legkevésbé alkalmas hely a kollégium a tanulásra. Érdekelne egyébként, hogy a hangos zenéhez szükséges áramot a kollégiumban vajon tényleg azok fizetik, akik elhasználják. Lehet, hogy téves a sejtésem, de ez valószínű más pénzéből megy. Az egyetemistát pénzeli az állam, hogy jól érezze magát. Gyakorlatilag erről szól az egész. Természetesen, nem akarok általánosítani, mert nekem is voltak olyan évfolyamtársaim, akik keményen tanultak és ha nem is többségben, de vannak ilyenek is.

Az is jó kérdés, mi célból van a kollégium előtt parkoló. A szorult szociális helyzetű egyetemista, akinek alig van pénze, autóval közlekedik? Érdekes. Egyesek bevágják magukat az autóba, és a kollégiumban az állam pénzéből jól érzik magukat, míg más, aki tényleg tanulni szeretne, nem kap támogatást.

Természetesen, amiket most leírtam, csak egy kicsi része az egésznek. És ezek alapján nem is lehetne az összes egyetemistára kiszabni a tandíjat. De vannak, akikkel ki lehetne fizettetni.

Szólj hozzá!

Címkék: tandíj egyetem kollégium egyetemista kollégista

A bejegyzés trackback címe:

https://2257.blog.hu/api/trackback/id/tr74468365

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása