HTML

Czimby gondolatai, véleményei

Időnként képtelen vagyok magamban tartani a tudományosság látszatát keltő, filozofikus kérdéseimet. Gondoltam, nyitok nekik egy blogot. A világban történő dolgokkal kapcsolatban is akad időnként megosztanivalóm, akkor már ezekről is írok ebben a blogban.

Friss topikok

Linkblog

Számok megjegyzése

2011.10.06. 11:11 Czimby

Érdekes, milyen nehezen jegyeztem meg történelemből évszámokat.

Viszont telefonszámokat sokkal könnyebben megjegyzek. Épp most telefonáltam, és a (körzetszámmal, mellékkel) összesen 12 jegyű számot most is vissza tudnám mondani. Amikor felhívok valakit, megnézem előtte a számát, beírom a telefonba, felhívom, és ezalatt általában meg is jegyzem. Régebben, amikor vezetékes telefon volt még, nagyon gyorsan megjegyeztem barátok telefonszámát 1-2 hívás után is. Bár már lassan 10 éve nem hívom őket vezetékes telefonjukon, még 1-2 barát számát most is tudom. Igaz, ez azért is lehet, mert a két barátom számának a kombinációját használom valahol kódnak, bár a szám nem használt részét is tudom még mindig.

Történelemből pedig mennyiszer sulykoltuk azokat az évszámokat és alig maradt meg belőlük valami. Érdekes.

Talán az lehet az oka, hogy a tanulás során a megfelelés, teljesítménykényszer és a tanulóval szembeni elvárások eleve nyomást gyakorolnak az emberre. Amikor ilyen nyomások nehezednek az emberre, az agy sem működik úgy, mint máskor. Telefonáláskor pedig nincs ez a nyomás, és ráadásul gyakorlatias módon használjuk fel a számokat, többször megnézzük, majd be is írjuk a telefonba, ezalatt a szám könnyebben rögzül, mint ha csak sokszor ismételgetjük az évszámot. Ha gyakorlatiasabban kezeljük a számokat, az segít. Én életem több eseményéhez kötődő évszámot is tudok, hogy mi volt pl. 2004-ben, 2007-ben, 2010-ben, 1995-ben, 1993-ban, 1998-ban, 2000-ben stb. Igaz, a 2007-esben nem vagyok teljesen biztos, lehet, hogy 2008 volt az, de talán mégis inkább 2007. Volt akkor egy dolog, amiből elég nagy ügyet csináltam, ami nehézséget okozott. Pár év múlva pedig már arra sem emlékszem 100%-ig, hogy az melyik évben volt. Ennyire nincs értelme nagy jelentőséget tulajdonítani bizonyos problémáknak, azt is elfelejti az ember idővel, hogy mikor volt.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://2257.blog.hu/api/trackback/id/tr173282129

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása